Regulamin sklepu
Regulamin sklepu internetowego maali.pl (dalej jako “Regulamin”).
§1. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady dokonywania sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość w sklepie internetowym dostępnym pod adresem www.maali.pl (dalej jako „Sklep”).
- Właścicielem Sklepu jest Alicja Leś prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Concrea Alicja Leś, ul. Beskidzka 176B, 35-083 Rzeszów, NIP: 517 023 62 47, REGON: 181125072, (dalej jako „Sprzedawca”).
- Klientem Sklepu może być każda pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną (dalej „Kupujący”). Klientem Sklepu może być również konsument, czyli osoba fizyczna, która dokonuje zakupu u przedsiębiorcy w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z Kodeksem cywilnym; dalej „Konsument”).
- Postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumentów, zwłaszcza § 6 i § 7, stosuje się również do przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tego przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (dalej jako „Konsument-Przedsiębiorca”).
- Każdy Klient, w tym Konsument oraz Konsument-Przedsiębiorca, ma możliwość zapoznania się z Regulaminem w dowolnym momencie poprzez link umieszczony na stronie głównej Sklepu: www.maali.pl, a także może go pobrać i wydrukować.
- Korzystanie ze Sklepu możliwe jest po spełnieniu następujących wymagań technicznych:
- dostęp do urządzenia połączonego z siecią Internet;
- prawidłowo skonfigurowana przeglądarka internetowa;
- minimalna rozdzielczość ekranu 320px;
- aktywne konto poczty elektronicznej.
- Sprzedawca stosuje pliki cookies w celu zbierania danych dotyczących korzystania ze Sklepu, aby utrzymać sesję Klienta po zalogowaniu, eliminując potrzebę ponownego logowania na każdej stronie Sklepu, oraz aby tworzyć statystyki dotyczące oglądalności podstron. Dokonanie zakupu za pośrednictwem Sklepu wymaga, aby przeglądarka Klienta zaakceptowała określone pliki cookies zgodnie z § 8 poniżej.
§2 Rejestracja w Sklepie
- Kupujący może korzystać ze Sklepu:
- po zarejestrowaniu swojego konta w Sklepie za pośrednictwem formularza rejestracyjnego, wypełnienie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, utworzenie konta Klienta z loginem i hasłem oraz akceptacja Regulaminu Sklepu. Informacje wpisane do formularza rejestracyjnego powinny dotyczyć wyłącznie Klienta i być zgodne z prawdą; albo
- jako „Gość” – klient niezarejestrowany, po wypełnieniu formularza z danymi niezbędnymi do realizacji zamówienia oraz akceptacji Regulaminu Sklepu.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak podania danych oznaczonych jako obowiązkowe uniemożliwia rejestrację i założenie konta lub realizację zamówienia w przypadku klientów niezarejestrowanych.
- Sprzedawca nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych danych osobowych Kupujących innym osobom lub instytucjom, chyba że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie Kupującego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub też na wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego uprawnionego organu, w przypadku naruszenia przez Kupującego przepisów prawa.
- Zarejestrowany klient zobowiązany jest każdorazowo do poinformowania Sprzedawcy o zmianie adresu e-mail lub adresu/adresów do dostawy, dokonując aktualizacji danych w sekcji „Moje konto”, aby każde kolejne zamówienie złożone przez niego mogło zostać przekazane do poprawnej realizacji. Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności Sklepu.
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z konta w Sklepie poprzez przesłanie e-maila bez treści z wpisanym tytułem „Usunięcie konta” wysłanego z adresu e-mail zarejestrowanego przy tworzeniu konta na adres kontakt@maali.pl. Konto oraz wszelkie dane z nim związane zostaną trwale i nieodwracalnie usunięte z bazy danych Sprzedawcy w ciągu 7 dni roboczych. Po ich usunięciu Klient otrzymuje potwierdzenie usunięcia konta.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowość, zgodność z rzeczywistością oraz kompletność danych osobowych podanych podczas rejestracji w Sklepie lub składania zamówienia. Klient zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Sprzedawcy o wszelkich zmianach w danych osobowych, w tym adresie e-mail, adresie dostawy lub innych istotnych informacjach, aby zapewnić prawidłową realizację zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane przekazane przez Klienta, które mogą wpłynąć na realizację zamówienia lub dostarczenie towaru.
§3 Dokonywanie zakupów
- Prezentacja towarów w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, ma charakter zaproszenia do zawarcia umowy i nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego
- Wszystkie ceny towarów prezentowanych w Sklepie są podane w złotych polskich i są cenami brutto (zawierającymi podatek VAT, mimo że Sprzedawca nie jest płatnikiem VAT).
- Dokonywanie zakupów w Sklepie odbywa się poprzez złożenie zamówienia.
Zakup towarów prezentowanych w Sklepie dokonywany jest na warunkach obowiązujących w chwili złożenia zamówienia, w szczególności po cenie obowiązującej w chwili złożenia zamówienia i na podstawie Regulaminu o treści obowiązującej w chwili złożenia zamówienia. Cena towaru po otrzymaniu elektronicznego potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Klienta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie. - Sprzedawca może generować kody rabatowe, które następnie będą udostępniane Kupującym w celach promocyjnych. Kody rabatowe generowane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane w odniesieniu do wszystkich lub jedynie niektórych towarów dostępnych w Sklepie. Kody rabatowe są jednorazowego użytku i mogą być wykorzystane w terminie wskazanym w wiadomości elektronicznej lub ulotce, otrzymywanej przez Kupującego wraz z kodem rabatowym. Skorzystanie z kodu rabatowego przez Kupującego powoduje obniżenie ceny zakupionych towarów o odpowiedni procent, zgodnie z wiadomością otrzymaną przez Kupującego wraz z kodem rabatowym. Kod rabatowy nie podlega wymianie na gotówkę.
- Złożenie zamówienia następuje poprzez:
- zarejestrowanie się na stronie Sklepu, zalogowanie do istniejącego już konta Kupującego lub wypełnienie formularza danych dla klientów niezarejestrowanych, zgodnie z zasadami określonymi w §2,
- dokonanie wyboru właściwego towaru oraz ilości i dodanie go do koszyka,
- wybór płatności i sposobu dostawy zamówienia,
- kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
- Do ceny wybranego towaru doliczana jest cena dostawy towaru, zgodnie z wyborem Kupującego. Informacja o kosztach dostawy zostaje podana Kupującemu przed wyborem sposobu dostawy.
- W trakcie składania zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę”, Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klient komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu. Odwołanie albo zmiana złożonego zamówienia jest możliwa zgodnie z ust. 13 poniżej.
- Osoba fizyczna składająca zamówienie w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, której przyznano zdolność prawną poprzez złożenie zamówienia w Sklepie, oświadcza, że jest uprawniona do reprezentowania tej osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej.
- Po potwierdzeniu złożenia zamówienia Kupujący otrzyma elektroniczne potwierdzenie przyjęcia zamówienia. W chwili otrzymania przez Kupującego elektronicznego potwierdzenia przyjęcia zamówienia zostaje zawarta umowa sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Przy każdym towarze podany jest czas realizacji zamówienia. Jest to czas, który upływa od zaksięgowania płatności na koncie Sprzedawcy lub złożenia zamówienia w przypadku wyboru płatności za pobraniem do chwili wysłania zamówionych towarów ze Sklepu, przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po skompletowaniu całości, tzn. po upływie najdłuższego z podanych czasów realizacji.
- Możliwe jest odwołanie złożonego zamówienia albo jego zmiana – tzn. zmiana podanych danych osobowych lub szczegółów zamówienia (liczba i rodzaj towarów). Klient może tego dokonać do momentu wysłania zamówienia, wysyłając stosowny e-mail na adres kontaktowy Sklepu. Zapis powyższy nie wyłącza uprawnienia Klienta do odstąpienia od umowy, o którym mowa w §7 poniżej.
- Sprzedawca potwierdzi przyjęcie zamówienia, a po opłaceniu zamówienia potwierdzi zawarcie umowy na odległość.
- Sprzedawca wystawia faktury lub paragony fiskalne. Dowód zakupu (paragon fiskalny lub faktura) jest dołączany do przesyłki. Ewentualne błędy w danych zawartych w fakturze należy zgłosić w ciągu 7 dni od daty otrzymania faktury.
- Sprzedawca zobowiązuje się dbać, aby informacje o dostępności podane przy prezentowanych towarach były aktualne. W razie braku dostępności zamówionego towaru Klient otrzyma drogą elektroniczną informację o braku dostępności. W takiej sytuacji Strony ustalą dalszy sposób postępowania (dłuższy okres oczekiwania, częściowa realizacja zamówienia, anulowanie zamówienia, inne).
§4 Płatności
- Kupujący może wybrać formę płatności za zamówione towary spośród następujących opcji:
- przelew tradycyjny na konto bankowe Sprzedawcy, podane w potwierdzeniu złożenia zamówienia,
- szybkie płatności online za pośrednictwem bramki imoje, obsługiwaną przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach, przy wykorzystaniu różnych instrumentów płatniczych, w tym: BLIK, przelewu online i kart płatniczych.
- płatność kartą upominkową wydawaną przez Sprzedawcę.
- Wyboru sposobu płatności dokonuje Kupujący w trakcie składania zamówienia.
- Płatności w formie przelewu bankowego bez pośrednictwa systemów płatności należy dokonać w terminie 3 dni kalendarzowych od otrzymania przez Klienta elektronicznego potwierdzenia przyjęcia zamówienia. W razie braku płatności w powyższym terminie zamówienie zostanie automatycznie anulowane przez system, a umowa zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą ulega rozwiązaniu.
- Wszystkie informacje niezbędne do dokonania przelewu podawane przez Kupującego w trakcie dokonywania płatności za pośrednictwem podmiotów wskazanych w ust. 1 lit. c) są przesyłane za pośrednictwem i w ramach infrastruktury tego podmiotu, który stosuje bezpieczne technologie. Sprzedawca nie ma dostępu do powyższych informacji, w szczególności numerów kart kredytowych ani kodów CVV i CVC.
- Karta upominkowa to elektroniczny bon towarowy wydany na okaziciela, upoważniający do jednokrotnego lub wielokrotnego dokonywania zakupów w Sklepie, aż do wyczerpania jej wartości nominalnej. Każda karta upominkowa zawiera wskazanie jej wartości nominalnej oraz termin ważności, który liczony jest od daty zakupu lub wydania karty.
- Karty upominkowe mogą być nabywane przez Klientów w taki sam sposób jak towary Sprzedawcy z wykorzystaniem konta Klienta. Dostarczenie karty upominkowej następuje poprzez przesłanie jej elektronicznej wersji na adres e-mail Klienta. Karta jest nieimienna i może być przekazana drugiej osobie, która może z niej skorzystać jako Klient.
- Karty upominkowe mogą być przekazywane Klientom przez Sprzedawcę lub osoby trzecie jako prezenty lub nagrody w konkursach.
- W przypadku wykorzystania Karty upominkowej Klient może zapłacić za zamówione towary do wartości nominalnej Karty upominkowej poprzez wpisanie kodu umieszczonego na Karcie upominkowej w odpowiednie pole formularza zamówienia.
- Karta upominkowa może być wykorzystana przez Kupującego najpóźniej w ostatnim dniu oznaczonego na niej terminu ważności.
- Karta upominkowa może być wykorzystana wielokrotnie wyłącznie w razie zakupu towaru o wartości niższej niż wartość nominalna karty upominkowej. W takiej sytuacji Klientowi nie przysługuje zwrot niewykorzystanej części wartości nominalnej, ale może ją wykorzystać do zapłaty za inny towar.
- Karta upominkowa nie podlega wymianie na gotówkę.
- Ilekroć dojdzie do skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, w ramach której płatność za towar została dokonana przy wykorzystaniu karty upominkowej, Klientowi przysługuje zwrot karty upominkowej o wartości nominalnej odpowiadającej wartości nominalnej karty upominkowej użytej do dokonania pierwotnego zakupu. W wypadku zapłaty za towar o wartości niższej niż wartość nominalna pierwotnej karty upominkowej Klient otrzyma nową kartę upominkową o wartości towaru, którego dotyczy odstąpienie. Klient nie jest uprawniony do żądania wypłaty w gotówce.
§5 Dostawa
- Dostępne sposoby dostawy zamówionych towarów to: przesyłka kurierska.
- Dostawa towarów odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. Klient jest zobowiązany do podania poprawnego adresu dostawy. W przypadku podania błędnego adresu, koszty związane z ponowną dostawą pokrywa Kupujący.
- Koszty dostawy na terenie Polski wynoszą 19 zł i zostaną doliczone do zamówienia zgodnie z cennikiem obowiązującym w dniu złożenia zamówienia. Wydruk zamówionych plakatów jest zlecany zewnętrznej drukarni, która realizuje również wysyłkę na wskazany przez Klienta adres. Dostawę realizują firmy kurierskie współpracujące z drukarnią.
- Sprzedawca przystępuje do realizacji dostawy zamówionego towaru po zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sprzedawcy płatności Klienta za zamówiony towar. Termin realizacji dostawy wynosi do 14 dni roboczych od zaksięgowania płatności.
- Dostawy przesyłek kurierskich realizowane są w godzinach 9.00 – 17.00 w dni robocze. Dostawy w innych porach realizowane są na życzenie Klienta i mogą wiązać się z dodatkową opłatą. W takich przypadkach należy wyraźnie zaznaczyć w rubryce „Twój komentarz” podczas składania zamówienia, w jakich godzinach powinny być dostarczone towary. O wysokości dodatkowej opłaty Klient zostanie poinformowany w potwierdzeniu zamówienia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z winy firmy kurierskiej ani za uszkodzenia towaru, które mogą wystąpić podczas transportu. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia przesyłki w momencie jej odbioru. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki należy niezwłocznie zgłosić ten fakt firmie kurierskiej oraz Sprzedawcy.
- Klient otrzymuje numer śledzenia przesyłki, który umożliwia monitorowanie statusu zamówienia.
- Jeśli Klient nie przyjmie paczki, zostanie ona zwrócona do nadawcy. W takim przypadku Sprzedawca zwróci koszty zamówienia, pomniejszone o koszty dostawy. Ponowna wysyłka zamówienia wiąże się z koniecznością dokonania ponownego zamówienia.
§6 Reklamacje
- Sprzedający dostarcza Klientom towary zgodne z umową sprzedaży.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową sprzedaży wobec Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców, jeśli niezgodność ujawni się w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm., dalej „Ustawa o prawach konsumenta”), w szczególności jej rozdziału 5a (art. 43a–43g).
- W przypadku umów zawieranych z Klientami niebędącymi Konsumentami ani Konsumentami-Przedsiębiorcami, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
- Aby przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, zaleca się podanie przez Klienta w zgłoszeniu:
- opiu stwierdzonej wady i datę jej stwierdzenia,
- informacji o tym, z którego uprawnienia przewidzianego Ustawą o prawach konsumenta Klient chce skorzystać,
- danych kontaktowych Klienta, na które Sprzedawca powinien odpowiedzieć na złożoną reklamację,
- dowodu zakupu towaru podlegającego reklamacji Klienta (np. kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty płatniczej) – jest to konieczny element do rozpatrzenia reklamacji.
- Klient może składać reklamacje w dowolnej formie. Preferowana jest forma pisemna, przesłana na adres siedziby Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@maali.pl. Klient może również przesłać dokumentację fotograficzną reklamowanego towaru na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
- Klient ma możliwość skorzystania z formularza reklamacyjnego stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu. Wzór ten ma charakter fakultatywny i nie jest wiążący dla Klienta.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia odpowiedzi w tym terminie, reklamację uznaje się za zasadną.
- Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń za pomocą platformy ODR (dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r.
- Reklamacje mogą dotyczyć również funkcjonowania samego Sklepu. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu w ramach aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Klientów w rozsądnym terminie.
- Sprzedawca rozpatruje reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu w terminie do 14 dni od ich otrzymania i informuje Klienta o rozstrzygnięciu za pomocą wiadomości e-mail.
- Dane osobowe Klienta podane w związku ze zgłoszeniem reklamacji będą przetwarzane zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych w celu realizacji procesu reklamacyjnego.
§7 Zwroty -Odstąpienie od umowy
- Klient będący Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia dostarczenia towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Prawo odstąpienia, o którym mowa w ust. 1, może zostać zrealizowane przy użyciu Oświadczenia o odstąpieniu stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu. Załącznik ten jest wzorem oświadczenia o odstąpieniu i nie jest obowiązkowy dla Klienta. Odstąpienie może zostać złożone w formie pisemnej lub elektronicznej (np. e-mailem).
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą, a Strony są zobowiązane do wzajemnego zwrotu świadczeń.
- Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru, niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, do wysokości najtańszego, zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Sklep. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiej samej metody płatności, jakiej użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument zobowiązany jest zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument ma obowiązek odesłać towar w stanie nienaruszonym i odpowiednio zabezpieczony, stosując metody zabezpieczenia używane przez Sklep, takie jak tuby, pudełka czy wypełnienia, aby chronić towar przed uszkodzeniem podczas transportu.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep (tj. odbiór własny za 0 zł), Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów związanych z wyborem droższej metody dostawy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Prawo odstąpienia od umowy może nie przysługiwać w przypadku towarów dostarczanych na specjalne zamówienie lub towarów o charakterze personalizowanym, zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta
§8 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca (dalej jako „Administrator”). Ochrona danych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”).
- Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, w szczególności zabezpiecza dane osobowe przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, utratą i uszkodzeniem. Komunikacja odbywająca się pomiędzy Sklepem i Klientami jest zabezpieczona protokołem szyfrującym SSL na stronach zawierających dane osobowe.
- Dane osobowe Kupującego są przetwarzane przez Administratora na podstawie:
– art. 6 ust. 1 lit a) RODO w celu prowadzenia konta w Sklepie internetowym maali.pl, za pośrednictwem którego można składać zamówienia,
– art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu realizacji złożonych zamówień,
– art. 6 ust. 1 lit c) RODO, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązków na podstawie przepisów prawa dotyczących okresów przechowywania danych w tym m.in. obowiązków wynikających np. z art. 74 z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. Nr 121, poz. 591 ze zm.). - Administrator przetwarza dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, dane do faktur, numer rachunku bankowego oraz dane dotyczące płatności i transakcji w celu:
- zawarcia i realizacji umowy sprzedaży (złożenia i realizacji zamówień),
- zakładania i zarządzania kontem,
- dokonywania transakcji,
- wystawienia faktur,
- obsługi klienta,
- rozpatrzenia zgłoszonych reklamacji i obsługi zwrotów,
- dopasowania reklam zgodnie z uprzednio przeglądanymi treściami,
- przeprowadzania badań i analiz Serwisu między innymi pod kątem funkcjonowania platformy,
- w celach marketingu bezpośredniego towarów i usług Administratora, w tym przede wszystkim realizacji dobrowolnej usługi bezpłatnego newslettera zawierającego informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
- przeprowadzenia akcji promocyjnych, programów lojalnościowych i konkursów,
- wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usług świadczonych przez Administratora,
- wykonywania obowiązków wynikających wprost z obowiązujących przepisów prawa.
- Powyższe oznacza, że Administrator przekazuje dane Klienta zewnętrznym podmiotom wspierającym proces zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, w tym w szczególności firmom kurierskim, usługodawcy hostingu internetowego Sklepu, dostawcy usług analitycznych, przechowywania danych, retargetingu, sieci afiliacyjnych oraz podmiotom pośredniczącym w rozliczaniu płatności. W takim przypadku podmioty te nie są upoważnione do wykorzystywania danych w swoim imieniu, a wyłącznie na potrzeby Administratora i Sklepu.
- Administrator może udostępniać podmiotom trzecim dane w formie zanonimizowanej, które nie identyfikują konkretnego Klienta, a służą poprawie wyświetlanej treści w Sklepie, dopasowaniu reklam oraz dotarciu do Klienta poza Sklepem.
- Administrator może przetwarzać dane osobowe w następującym zakresie: imię i nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, adres zamieszkania (siedziby przedsiębiorcy), numer rachunku bankowego. W przypadku przedsiębiorców Administrator może przetwarzać dodatkowo nazwę firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) Klienta.
- Administrator może ponadto przetwarzać dane eksploatacyjne w zakresie adresu IP urządzeń Klienta w celach technicznych, statystycznych oraz w celu udoskonalania funkcjonalności Sklepu.
- Podanie przez Klienta danych osobowych jest konieczne, aby dokonać zakupy. Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że dokonanie zakupów będzie niemożliwe. Podstawą przetwarzania powyższych danych w celach marketingu bezpośredniego jest uprzednia zgoda Klienta lub wypełnienie prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Administratora.
- W zakresie podstawy prawnej opartej na zgodzie (art. 6 ust. 1 lit a), dane osobowe Kupującego będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Kupującego zgody. Kupujący ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
- W zakresie podstaw prawnych nieopartych na zgodzie (art. 6 ust. 1 lit b i art. 6 ust. 1 lit c RODO) dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres trwania umowy oraz po nim do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy lub wypełnienia obowiązków nałożonych przepisami prawa.
- Klient posiada prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Kupujący ma prawo do sprzeciwu wobec profilowania swoich danych osobowych, a także do wyłączenia personalizacji oferty Sklepu – Klient może wystąpić do Administratora o wyłączenie profilowania (personalizacji) oferty Sklepu oraz związanych z tym działań marketingowych.
- Klient ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie dotyczące danych osobowych Klienta narusza obowiązujące przepisy prawa.
- W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, żądania przeniesienia danych lub niepodlegania pod decyzję opierającą się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych – bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od otrzymania żądania przez Administratora, zostanie udzielona informacja o działaniach podjętych w związku z żądaniem Klienta.
- Użytkownik może skontaktować się z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych przez Administratora drogą elektroniczną pod adresem e-mail: kontakt@maali.pl.
- Administrator zastrzega sobie prawo do odmowy usunięcia danych Klienta, w przypadku gdy ich zachowanie jest wymagane przez obowiązujące przepisy prawa lub niezbędne w celu realizacji roszczeń.
- Administrator może przetwarzać zawarte w plikach typu cookies dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Sklepu. Pliki cookies używane są w różnych celach, które można podzielić na następujące typy:
- funkcjonalne (zapamiętywanie danych związanych z dostępnymi w Sklepie formularzami, w szczególności formularzem rejestracji i formularzem zamówienia oraz danych koszyka),
- bezpieczeństwo (uwierzytelnianie, w tym identyfikacja zalogowanego użytkownika, zapewnienia bezpieczeństwa transakcji),
- personalizacja (weryfikacja i dostosowanie funkcjonalności i wyglądu Sklepu do preferencji odwiedzających),
- statystyki (tworzenie statystyk dla potrzeb Sprzedającego, w tym w ramach współpracy z zewnętrznymi podmiotami),
- marketing (stosowanie reklam displayowych na podstawie Google Analytics w zakresie usługi remarketingu. Użytkownik może zablokować usługę Analytics dla reklam displayowych oraz dostosowywać reklamy w sieci reklamowej Google w za pośrednictwem Menedżera preferencji reklam na stronach Google).
Pliki cookie wskazane w ust. 18 należące do typu a) i b) są niezbędne, aby użytkownik mógł korzystać z pełnej funkcjonalności Sklepu. Zbierają i przechowują następujące dane osobowe powiązane z Klientem: imię, nazwisko, zaszyfrowane hasło, adres e-mail powiązany z kontem Klienta. Odwiedzający strony internetowe Sklepu ma prawo nie zaakceptować korzystania z plików cookies. W takich przypadkach niektóre funkcjonalności Sklepu mogą mieć ograniczone działanie.
- Odwiedzający ma możliwość wyrażenia braku zgody na przykład poprzez wyłączenie możliwości zapisywania plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.
- Użytkownik ma również możliwość zaakceptowania lub odrzucenia cookies za pomocą panelu zarządzania plikami cookies na stronie sklepu.
§9 Newsletter
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu w odpowiedniej sekcji znajdującej się w stopce strony. Po wyrażeniu zgody, Klient będzie otrzymywał na podany przez siebie adres e-mail Newsletter Sklepu, a także inne informacje handlowe wysyłane przez Sprzedawcę.
- Klient ma prawo w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera, klikając stosowny link w treści każdego Newslettera lub wysyłając wiadomość e-mail o tytule “rezygnacja” na adres kontakt@maali.pl.
§10 Własność intelektualna
- Zabrania się używania jakichkolwiek materiałów zamieszczonych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć, ilustracji i opisów produktów) bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
- Wszystkie prawa do Sklepu, w tym prawa autorskie do projektu graficznego, prawa do nazwy Sklepu, domeny internetowej, logotypów i innych elementów własności intelektualnej, są własnością Sprzedawcy. Korzystanie z tych elementów jest dozwolone wyłącznie w sposób określony w Regulaminie lub po uzyskaniu pisemnej zgody Sprzedawcy.
§11 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego. W odniesieniu do Klienta będącego Konsumentem zamieszkującym w państwie członkowskim Unii Europejskiej stosuje się również obowiązujące przepisy ustawowe tego państwa.
- Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane przez sądy właściwe zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. Nr 43, poz. 296 ze zm.). Klient będący Konsumentem zamieszkującym w państwie członkowskim Unii Europejskiej może wszcząć postępowanie przeciwko Sprzedawcy przed sądem w Polsce, w państwie siedziby Sprzedawcy lub przed sądem właściwym dla państwa swojego zamieszkania.
- Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i potwierdzić jego akceptację przy składaniu zamówienia.
- Klient ma prawo pobrać Regulamin ze strony internetowej Sklepu w formacie PDF i zapisać go na własnym nośniku danych.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O wszelkich zmianach Sklep będzie informować poprzez umieszczenie informacji na stronie Sklepu. Klienci zapisani do Newslettera lub posiadający aktywne konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianach za pośrednictwem wiadomości e-mail. Zmiany Regulaminu wejdą w życie po upływie 14 dni od poinformowania Klientów.
- Akceptacja zmian Regulaminu przez Klienta nie wymaga podjęcia dodatkowych czynności. W przypadku braku akceptacji nowych postanowień Regulaminu Klient ma prawo wypowiedzieć umowę, wysyłając stosowne oświadczenie na adres kontakt@maali.pl. Po otrzymaniu oświadczenia o braku akceptacji nowego Regulaminu Sprzedawca usunie konto Klienta w Sklepie, o czym Klient zostanie poinformowany w osobnej wiadomości.
Data publikacji: 13 listopad 2024 r.